Inspiratie

twee handen die elkaar aanraken

Een duurzame klantrelatie voor meer ROI

/Chantal

Je trouwt toch ook niet met de eerste de beste leuke man of vrouw? Je wordt toch ook niet zomaar (beste) vrienden? Het bouwen van relaties kost tijd. Privé én zakelijk. En toch hopen veel bedrijven dat klanten al na één succesvolle ‘date’ roepen: “Jullie zijn geweldig, ik blijf voor altijd klant bij jullie!” Maar zo werkt het niet. Helaas. Als je een duurzame (klant)relatie wilt, moet je natuurlijk wel moeite voor de ander (blijven) doen.

Lees het volledige artikel

tevredenheid van niet blij naar blij op telefoons

De ROI van klanttevredenheid

/Chantal

Niemand krijgt zomaar meer blije, trouwe klanten, die meer besteden, graag terugkomen én gratis reclame maken. Daar moet je wel iets voor dóen. Te beginnen met klanttevredenheid de nummer 1 prioriteit te maken. Blije en trouwe klanten vormen de basis van een succesvol bedrijf. Bedrijven als Coolblue laten zien dat een hoge klanttevredenheid (NPS) leidt tot uitzonderlijke groei. Waarom zou dat bij jullie anders zijn?

Lees het volledige artikel

Hand in de lucht met 5 vingers

5 tips om de klanttevredenheid te verhogen

/Chantal

Een hoge klanttevredenheid ontstaat niet zomaar. Het blij maken van klanten gebeurt in de showroom, aan de telefoon, in de mail, op locatie. Jullie team maakt het verschil. Zij bepalen het gevoel van jullie klanten. In dit blog deel ik 5 tips om klanttevredenheid te verbeteren (en verzilveren).

Lees het volledige artikel

Verkoopmedewerker met blije klanten

De 5 manieren waarop klantgerichtheid je omzet verdubbelt

/Chantal

Het is een enorme blinde vlek in veel bedrijven. De open deur die het meest voorbij gelopen wordt. En dat terwijl de meeste ondernemers (veel) meer omzet willen. Klantgerichtheid is de meest onderschatte groeifactor. Wie klantgerichtheid géén prioriteit maakt, laat enorm veel omzet liggen. Klantvriendelijke teams zijn eh… vriendelijk, maar niet altijd commercieel. Klantgerichte teams begrijpen wat jullie klant écht nodig heeft. Zo zorgen ze voor méér verkoop, méér loyaliteit en méér aanbevelingen. In deze blog vind je dé 5 manieren om met klantgerichtheid jullie omzet te verdubbelen.

Lees het volledige artikel

Statistieken omzet verhogen

3 snelle manieren om je omzet te verhogen 

/Chantal

Meer klanten is niet de snelste weg naar meer omzet. Veel ondernemers denken direct aan ‘meer leads genereren’ als ze willen groeien. Terwijl bestaande klanten vaak véél sneller, makkelijker én winstgevender bijdragen aan een hogere omzet. Je hoeft dus niet harder te werken. In deze blog deel ik hoe je met deze 3 KPI’s je omzet structureel verhoogt met bestaande klanten.

Lees het volledige artikel

Dobbelstenen met blij en somber gezicht

Meer winst uit klanttevredenheid

/Chantal

Je investeert waarschijnlijk elk jaar flink in marketing om nieuwe klanten binnen te halen. Maar hoeveel omzet laat je liggen bij je bestaande klanten? Het verhogen van de klanttevredenheid is de snelste en goedkoopste manier om de omzet te verhogen. In deze blog lees je hoe je direct meer winst uit klanttevredenheid haalt.

Lees het volledige artikel