
Klantgericht verkopen werkt echt!
Meer klanten en loyale fans, zonder harder te werken. Zou je dit willen? Staat de klant nog niet altijd op één? Worden leads niet altijd opgevolgd? Klanten kopen één keer en verdwijnen weer. Ondertussen pompt jouw marketing geld in nieuwe klanten, terwijl de achterdeur openstaat.
Goed nieuws: het kan anders. Klantgericht verkopen levert direct resultaat op. Meer klanten. Hogere besteding. Fans die terugkomen en gratis nieuwe klanten meenemen. In een vechtersmarkt is klantgericht werken hét verschil tussen ploeteren en ‘gewoon’ lekker groeien met een groeiende klantenkring.
Wat is klantgericht verkopen?
Klantgericht verkopen draait om oprechte aandacht. Jij helpt de klant met wat hij écht nodig heeft. Niet met wat hij vraagt, maar met de oplossing die het beste werkt voor hem.
Transactioneel verkopen levert snelle -vaak eenmalige- deals op. Relationeel verkopen is klantgericht verkopen. Je bouwt vertrouwen, een klantrelatie.
Een tevreden klant koopt één keer. Een blije klant koopt vaker, besteedt meer en vertelt anderen over jou. Dat is het resultaat van klantgericht verkopen.
Waarom klantgericht verkopen werkt
✅ +28% meer omzet bij bedrijven die klantgericht verkopen
✅ 5x hogere bestedingen bij meer service
✅ Blije klanten besteden tot 16x meer dan tevreden klanten
✅ 81% komt terug
✅ en beveelt je 8–9 keer gratis aan
Jullie onderscheidend vermogen zit niet in de laagste prijs of jullie product. Het zit in hoe jij en je team klanten echt blij maken.
Zo verkoopt je team klantgericht
Klantgericht verkopen is een vak. Bij Business Blijmakers leren we je sales team daarom geen trucjes. We trainen teams in de kunst van het klanten blij maken:
- We creëren een klantgerichte mindset. We zetten de klant écht op één.
- Geef een warm welkom en een goede eerste indruk bepalen het succes van het verkoopgesprek.
- Flirt met klanten. Stel vragen, luister en geef het beste advies .
- Maak klanten superblij. Bied de totaaloplossing.
- Sluit af met een Happy Peak-End. Eindig met een wow-moment, zodat ze met een goed gevoel aan jullie terugdenken en gráág terugkomen.
Klaar om de omzet te verhogen zonder harder te werken?
Bouw aan duurzame klantrelaties door klantgericht te verkopen. Het gevaar van níet klantgericht werken: je elke dag omzetkansen missen en klanten verliezen
Maar als jij en je team nóg klantgerichter gaan verkopen krijgen jullie:
- nog meer klanten,
- hogere bestedingen,
- fans die gratis nieuwe klanten meenemen
- en bovenal een team dat met plezier zorgt voor nog meer blije, trouwe klanten én structureel meer omzet.
Download gratis “De 7 meest gemaakte fouten in sales” en ontdek hoe je samen met je team vandaag nog meer resultaat haalt uit jullie bestaande klanten.